jag säger aldrig hata

har ni någonsin sagt att ni hatar någonting eller någon person?
jag har gjort de flera gånger...jag har liksom inte förstått vad ordet "hata" betyder. låt mig fyll upp om ni inte vet vad de betyder.

hata betyder att man avskyr någonting eller någon så mycket så man önskar att den personen inte fanns till!
Ordet hata missbrukas alldeles för ofta i dagsn samhälle..man hatar de och man hatar den personen och man hatar och hatar och hatar..UTAN att man vet vad själva ordet innebär.

har ni någonsin haft hat i er? om ni har de vet ni vad jag snackar om..om ni aldrig har hatat har ni inte en aning vad jag snackar om..och de är bra..för att ha hat i sig är de absolut de värsta man kan ha i sitt liv..de äter upp en innifrån och sen tar de död på en.

jag har hatat förut nu gör jag inte de ..tack och lov för de! jag har verkligen försått när man hatar så hatar man verkligen.

de var en person som berättade en sak för mig för ett tag sedan och då frågade personen: hatar du mig nu för jag har gjort detta?
mitt svar vart: om de hade varit för två år sedan hade jag hatat dig för de...nu,just denna dag kan jag inte hata för jag är inte kapabel till de, just nu är jag bara kapabel till att älska och förlåta och glömma.
De är inte min sak att döma saker som den personen har gjort..vem är de som gör fel egentligen då?

ett tips från mig!  VÄLJ DINA ORD! för dina ord kan förstöra eller bygga upp en människa.


Kommentarer
Postat av: Patrick

Så sant som det var sagt, visa ord min kära vän. Är stolt över dig! / din vän Patrick.

2010-08-02 @ 22:48:18
Postat av: Madeléne

Vilka djupa tankar :o

2010-08-03 @ 19:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0