kärlek

inatt hade jag en dröm som handlade om att jag var ledsen över någonting..kommer dock inte ihåg om vad men de hör inte hit... i drömmen var jag ledsen och srogsen och tänkte åka till paris..och jag satt i en gokard bil på en väg (jag vet inte varför just en gokard bil men i alla fall)
jag satt i den där gokardbilen och tänkte åka iväg vilket jag gjorde..men så ser jag två stycken efter vägen som sitter i en bil som också var gokard och de var mina två syskonbarn lydia 7 år och Elia 4 år..och dom frågade mig vart jag skulle och då sa jag att jag var tvungen att åka härifrån

och ett barn förstår men än vad man säger till dom...dom såg alltså sorgen i mina ögon och dom tittade på mig på ett speciellt sätt som bara barn kan göra mot en vuxen när man är ledsen...och odm sträcker fram händerna och smeker mig på kinden så varsam och kärleksfullt och tittar på mig med sina bruna underbara vackra ögon på sin alldeles egna faster,och jag såg sorgen i deras ögon och deras kärlek till mig...sen vaknade jag...

alltså de är så fantastisk hur ett barn kan påverka ens känslor till max...hur dåligt man än mår kan barns kärlek övervinna de som är jobbigt och man får lust att stanna hos dom...för dom får en att må bra..dom är så full av kärlek och full av liv och så oskyldiga på alla sätt...jag har gjort saker så jag är inte ens värd att ha deras kärlek elelr dom värd min kärlek...men kärlek är nog de viktigaste känslan vi har i våra liv


kärleken den segrar,övervinner allt
kärleken den hoppas och står ut med allt
ingen makt i världen är så stark som den
jag vill välja livet,jag vill välja kärleken

kärleken den segrar övervinner allt
kärleken den hoppas och står ut med allt
ingen makt i världen är så stark som den
jag vill välja jesus jag vill välja kärleken.

en grym fin text och en grymt fin låt att tänka på när de är jobbigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0