att ha olika åsikter

man måste ha olika åksiter om saker och ting..alla kan inte hålla med om samma sak..jag har en åsikt om en sak och andra har en åsikt om en annan sak som kankse jag inte tycker likadant på...men att ha olika tycker jag är bra. för då kan man diskutera olika saker och sen kan man komma fram till någonting...ibland så kommer man inte fram till någonting och då är de så..finns inget man kan göra...sen perosnligen så tycker jag att man måste kunna få säga de man tycker och tänker inom ett visst område som man kanske har olika åsikter om just den saken.

oavsett om man har en åsikt om en grejj och den andra personen tycker " ja men du är ju dum som tycker så" eller de är dumt att tycka och tänka så" eller ni förstår...bara för att man har olika åsikter betyder inte de att man är mindre värd som människa. man kan INTE tycka lika hela tiden...thats life! man är inte mindre värd för de...

jag tycker de är bra att vi har olika åsikter om saker och ting..som till exmepel på min logg där de vart nästan 70 kommentarer bara för att jag tittade på benny hinn...där såg man att oavsett vad som skrev så hade vi olika åsikter om benny hinn, och jag tycker de är bra att vi har olika åsikter om honom...för jag kan inte tycka likdant som en annan människa..jag går efter min egen uppfattning om människor och dom jag möter. sen kankse är de en annan som har en anna åsikt om människor dom möter..då är de så..inget jag kan göra någonting åt.
dom tycker vad odm tycker och jag tycker de jag tycker...klart man kan diskutera och prata om saken och kankse till slut mötas på mitten ...men ibland så går inte de..då är de bara att konstatera att såhär tycker jag och sådär tycker du...inget fel på de.

vi är bara männsiskor på den här jorden och som Gud har skapat så unika. men bara för att vi är unika så behöver vi inte vara lika varandra i vårat tankesätt eller hur vi lever. men alla är fortfarande lika värdefulla oavsett vilke åsikt dom har i livet=)

Blessings!

Kommentarer
Postat av: Patrick s.

Mycket bra skriver Lisse, som du skriver så är det bra att folk har olika åsikter om saker och ting.. och inte bara håller med för att vara rädd för andra folk ska tycka illa om en.... man kan inte göra om sig bara för att bli omtyckt.. så är det bara../ Patrick.

2010-07-27 @ 11:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0