att hitta rätt till arbetsintervju!

När man är ny i en stor stad osm jag är så är de inte så lätt att hitta till saker och ting Nyligen så var jag på en arbetsintervju,jag har jag precis kommit innan för dörren till min lägenhet i västerås och klockan 7:30 cyklade jag mot stan.de tar kanske 10 minuter öfr de är nästan bara nedförbackar till stan..de är lite värre hem!

Nåväl! när jag väl är nere på stan och skulle leta efter Stora gatan 34 så cyklade jag efter stora gatan,Men jag hittade inte numret 34,så jag var tvungen att fråga..dom första jag frågade jobbade på vägen och dom pratade inte svenska så då var jag tvungen att prata engelska som dom dock inte försotd sig på..men stora gatan förstod dom...och dom visade mig att jag skulle cykla neråt förbi Gallerian Punkt så de gjorde jag..och jag cyklade och cyklade,sen var jag tvungen att fråga igen,och då sa den personen att ja då har du cyklat för långt,du måste cykla tillbaka...och då gjorde jag de och sen när jag var på samma plats som jag var på första gången så frågade jag en tant vart stora gatan 34 låg..och då sa hon: åk ner här till höger följ bara efter ån så kommer du dit...och då sa jag att de skulle ligga mellan HM och Apoteket och då ändrade hon och sa att de låg åt vänster...
Efter mycket om och men så hittade jag till arbetsintervjun i rättan tid också!

jag tycker att arbetsintervjun gick väldigt bra. Jag fick fylal i några papper om min erfarenhet och utbildningar. sen fick arbetsgivaren ställa några frågor. Hon  frågade mig varför jag just sökte jobb på halvtid och då svarade jag henne att jag skulle gå bibelskola på halvtid. och då sa hon att hon vart jätte nyfiken och började fråga lite saker om bibelskolan jag skulle gå på=) så de var roligt att få kunna berätta lite grann om den =) sen frågade hon även om jag hade någon släkt här eller vänner som jag kände..och då sa jag att jag har lärt känna några stycken på lifecenter =)

nu är jag hemma och ska dricka kaffe och lata mig ett litet tag innan jag drar i gång med fönsterputsning! jag såg att dom var äckligt smutsiga! inge roligt och ha smutsiga fönster direkt!

Blessings & Piiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0