i förväntan!

Jag sitter här i förväntan på att saker och ting kommer att ordna upp sig till slut! jag kan inte tänka mig att de inte gör de...vet ni varför? för jag tror på Gud,och för Gud är absolut ingenting omöjligt!
om ni inte vet vad ni ska ta er till eller om ni känner att de inte kommer att ordna sig,så tänk på att Gud aldrig lämnar er! :)

ta mig som exempel!
Jag sökte till Lifecenters Bibelskola i västerås på 7 månder sedan och några veckor senare får jag ett mail där de stog att jag kommit in! och när jag fick reda på de så började jag leta lägenhet och jobb och allting men fick ingen napp på någonting! kan ni fatta vad frusterande...och tiden gick och de var nästan två veckor kvar tills jag skulle flytta till västerås och jag hade fortfarande ingen lägenhet eller jobb! då började jag fundera om jag skulle ringa till dom som har hand om bibelskolan och säga att jag kan inte börja på eran bibelskola för jag har varken jobb eller lägenhet att bo i. och de var så jobbigt att ha den tanken i huvudet,den snurrade dag och natt..hur ska jag göra? och om jag får jobb så har jag fortfarande ingen lägenhet eller om jag får lägenhet och inte har ett jobb hur ska jag då klara av hyran?
jag vart ganska deprimerad utav själva tanken att säga till dom på lifecenter att jag inte kunde börja.
Dock hade jag jobb i Gävle som barnvakt till två killar,men de hjälpte ju inte mig så värst mycket...men en dag när jag jobbade hos dom och vi var i en park som heter Bourlongenskogen så ringer de en man som säger

hejsan! söker du lägenhet? jag har en lägenhet här som jag hade tänkt och sälja men jag vill gärna hyra ut den till dig!

WHAAT! skrek jag ut! är de sant! jag kunde knappt tro mina öron..en lägenhet i västerås! jag var tvungen att sätta mig ner och andas annars hade jag svimmat av tror jag. Men jag tvekade inte en ända sekund på att säga JA! jag tar den!

jag flyttade till västerås och sitter i min lägenhet och har fortfarande inget jobb!..utan jobb får man inga pengar och utan pengar kan man inte äta eller betala räkningar och hyran...men i går när jag tittade på arbetsförmedlingens hemsida så hittade jag ett jobb i västerås som jag sökte på..jag tänkte att de var värt att kunna söka.men jag har ju sökt nästan 100 jobb på 6 månder och ingen har hört av sig. men jag skickade in mitt CV och skrev lite grann om mig själv.
och i morse så ringer telefånen från ett nummer jag inte känner igen, jag svarade yrvaket och de var jobbet som jag sökte på i går som ringde,och hon som jag pratade med ville ha in mig på en arbetsintervju redan i morgonbitti 08:30!

tappa inte modet om du söker jobb eller lägenhet! allting ordnar sig! du måste bara tro och lita på de=)

nu sitter jag här i min lägenhet i förväntan för i morgon:) jag kan inte säga att de där var tur utan jag säger bara att de är gud i allt! GUD GENOM ALLT!

blessings & Piiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0